RSS | Impresszum | Előfizetés  
  2017. november 21., kedd
Olivér

 
 
Küldés e-mailben Nyomtatható változat
Ajánló
Dráma-Pedagógia-Színház-Nevelés
2016-11. szám / Farkas Judit

Szöveggyűjtemény középhaladónak

Magyarországon a színházi nevelés és a drámapedagógia jelentős változáson ment keresztül az elmúlt 20-25 évben. Ennyi idő elteltével az ember életében is elérkezik az a pillanat, amikor úgy érzi, felnőtt, és érdemes egy kicsit visszatekinteni, összegezni a történéseket, tapasztalatokat, számot vetni a tanultakkal.


A Dráma-Pedagógia-Színház-Nevelés című szöveggyűjtemény erre vállalkozik. A címben szereplő négy fogalom megadja a pontos témát, megtörténik a műfaj-meghatározás is, sőt az alcím a célcsoportot is világossá teszi.
A szerzők és szerkesztők nagy része ismert és elismert szakember, drámapedagógusok, színházi alkotók, művészek, iskolaalapítók.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet TÁMOP 3.1.15-ös projektjében készült írások segítségével megismerhetjük a múltat: hol és mikor kezdődött a dráma és a pedagógia összefonódása, bemutatják a jelent: hogyan foglalta el méltó és megérdemelt helyét a többi művészeti ág között a köznevelésben és a felsőoktatásban, és képet kaphatunk arról is, mik a lehetséges fejlődési irányok a jövőben. Megtudhatjuk, hogyan született meg a Magyar Drámapedagógiai Társaság, hogyan vált a drámapedagógia a Nemzeti Alaptanterv részévé, hogyan használható a drámapedagógia az osztályfőnöki munkában, milyen szerepet tölt be az oktató-nevelő folyamatban maga a drámapedagógus.
Külön fejezetet, kiemelt helyet kap a diákszínjátszás. A történeti áttekintést követően megismerhetjük az improvizáció alapelveit, módszereit, majd konkrét diákszínpadi munkafolyamatok leírásán keresztül ismerhetjük meg e tevékenységet.
hirdetés

Láthatunk jó példákat a drámapedagógia és a színház találkozására, megismerhetjük a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház gyakorlatát.
A társterületek, művészeti határmezsgyék, találkozási pontok is előkerülnek a kötetben. A zene, a képzőművészet, a néprajz is használja a drámapedagógia módszereit, hatnak egymásra.
Mondhatnánk az alcímet idézve, hogy kezdők kíméljenek! De a kötet üzenete inkább az, hogy a kezdőkből lesznek a középhaladók, így minden érdeklődőnek ajánljuk ezt a szöveggyűjteményt!

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

vissza

Értékeléshez  jelentkezz be!
vissza a lap tetejére | küldés e-mailben | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Gyerek | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat | RSS |
2009 Copyright © Pesti Műsor