RSS | Impresszum | Előfizetés  
  2017. június 29., csütörtök
Péter, Pál

 
 
Küldés e-mailben Nyomtatható változat
Interjú
Az őzike lány egy idő után átveszi az irányítást
2016-03. szám / Pavlovics Ágota

Kovács Patrícia titokzatos, gyönyörű nő. Egyértelműen látszik rajta: nem ijed meg a saját ár­nyé­ká­tól. Okos és derűs, magával ragadó személyiség, jó a közelében lenni. A sokoldalú színésznő a legendás, Máté Gábor–Horvai István-osztályban végzett. Az AlkalMáté Trupp 2009-ben dolgozta
fel az életét. Most is különleges feladat előtt áll, a Belvárosi Színházban egy vak nő, Susy szerepébe bújik a Várj, míg sötét lesz című Frederick Knott-krimiben. Nem csak az április 1-én bemutatásra kerülő darabról beszélgettünk vele.
Az Audrey Hepburn főszereplésével készült film immár klasszikus, a darabot is számos helyen játsszák a világban. Az Orlai Produkció előadását a Belvárosi Színházban Novák Eszter rendezi. Milyen gon­do­la­tok mentén folynak a próbák, és te mit gondolsz a darabról?
K. P.: Két irányban gondolkodunk, az egyik: hogy lehet a nézők lelkét borzolni a színházban, ami speciális műfaj, és jóval nehezebb, mint filmes eszközökkel. A másik feladatunk a darabbal, hogy meg­mu­tas­suk, egy ember, aki rossz helyzetbe kerül, hogyan tud ezen fe­lül­emel­ked­ni. Hogyan tudja felvenni a kesztyűt egy vak nő három férfival szemben? Határaink feszegetéséről van szó, arról, ha úgy hozza az élet, meddig vagyunk képesek elmenni, hogy megvédjük magunkat. Az általam játszott karakter az előadás elején egy elegáns, őzike lány, aki a darab végére kezébe veszi az irányítást.

A szokásos színészi eszközeiden kívül másra is szükséged van, hiszen Susy vak, és a lakásban rá váró férfiak nem éppen jó szándékkal veszik körül.
K. P.: Susy egy éve vak, ezért ösztönösen keresi a szemkontaktust, még ha nem is lát. Persze nincs könnyű dolgom, hiszen a színpadon a partnereimmel egymásból építkezünk, hiányzik, hogy nem tudok a szemükbe nézni. Meg kell tanulnom, milyen így nézni, hogyan kell így valaki felé fordulni. Ki kell találni az olyan pepecselős apróságokat, mint azt, hogyan telefonál Susy, hogy készít szendvicset, hogyan mozog a lakásban. Nagyon fontos a darab folyamán, hogy a tárgyaknak, a bútoroknak mindig vissza kell kerülniük a szokásos helyükre. Susy speciális helyzetben van, nemcsak azért, mert nem lát, és el kell fogadnia ezt, hanem azért is, mert ebben a váratlan szituációban, amelybe került, le kell csendesednie, hogy jobban átgon­dolhassa, mit tehet a saját védelmében. A karakterem a darab elején rebbenékeny, védtelen nő, fél­te­ni fogják a nézők. A szerep átélését segíti a személyes problémám is, nagyon rövidlátó vagyok. Persze az én helyzetem nem összehasonlítható a darab főszereplőjének helyzetével, de tény: nagyon bizonytalan vagyok, ha nincs a kezem ügyében a szemüvegem vagy a kontaktlencsém.

Kedves Elza, ön igazán teljes életet élt, igaz, rossz véget érő teljes életet, hiszen valaha szépséges teste egy ruháskosárból került elő, miután meggyilkolták. A Mágnás Elza életét feldolgozó film, a Félvilág viszont egészen szokatlan utat járt be.
K. P.: Nagyon nagy boldogság és büszkeség ez, hogy a siker hatására Szász Attila filmje országos moziforgalmazásba került. Szerettem forgatni ezt a filmet, több szempontból is különleges helye van a pályámon. Tizenkilenc nap alatt forgattuk le, egyéves volt a kislányom, és ez a helyzet nem kis feladat elé állított. Nem volt könnyű elhinnem magamról, hogy én vagyok Elza, a gyönyörű, irigyelt nő. Másrészről pedig nagyon jókor jött, hiszen az életemben van egy korszakváltás, a csitri szerepeket felváltják lassan a negyvenes női szerepek, és ezt a korszakot remek volt Elza szerepével kezdeni.
hirdetés

Apropó gyönyörű test, a MaNNa és az Orlai Produkciós Iroda közös előadásában, a Francia rúdugrásban játszottál, mielőtt megszületett a kislányod, és vissza is vetted Csemegi Katit, ezt a felnőtt előadásban játszott szerepedet.
K. P.: A Francia rúdugrást Mohácsi István írta és rendezte, így a darab nyelvezete speciális, egyszerre tart el, és vonz magához. Ez a frivol vígjáték már négy éve műsoron van. Öröm nézni, ahogy bizonyos pontjain a nézőkből kiszakad a felszabadító nevetés. Bátrak vagyunk, szókimondók, ugyanakkor nem mutatunk meg semmit, nincsenek látható testek. A nézők elfogadják és szeretik ezt a színházban.

Mire készülsz az áprilisi bemutató után?
K. P.: Forgatjuk a Válótársak további részeit, az én karakterem egy kicsit erősebb lesz, mint korábban. Az AlkalMáté Trupp pedig a Jurányi Inkubátorházban kezd próbálni, ezúttal Mészáros Béla életéből készítünk előadást.




vissza

Értékeléshez  jelentkezz be!
vissza a lap tetejére | küldés e-mailben | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Gyerek | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat | RSS |
2009 Copyright © Pesti Műsor