RSS | Impresszum | Előfizetés  
  2020. október 27., kedd
Szabina

 
 
Küldés e-mailben Nyomtatható változat
Interjú
A vírus ellenére nemzetközi jelenlét
2020-09. szám / Bicsérdi

Németországi kampány, nemzetközi szakemberekkel közös mentortábor és még számos program jellemezte a Hungarian Oncoming Tunes (HOTS) zenei exportiroda 2020-as évét. A rendhagyó évről Bali Dávidot, az exportiroda vezetőjét kérdeztük.

Mennyire húzta át idei terveket a vírushelyzet?
B. D.: A járvány alapjaiban változtatta meg a nemzetközi szakmai események természetét. Általában a szakmai jegyet váltó közönség védett linkeken nézhet exkluzív streameket ott, ahol nem lehetséges az élőzenei fellépés. Emiatt több képanyag is készült, többek között a Waves Vienna és a Moscow Music Week számára. A Waves Viennára idén az új lemezzel készülő Apeyt, a nemzetközi rádiókampányt bonyolító Devát és a németajkú piacon már többször bizonyító Deep Glaze-t választották ki a szervezők magyar fellépőnek. A Moscow Music Week pedig a The Qualitonst, a Platon Karataevet és a Törzsöt hívta (volna) meg játszani. A HOTS mind a hat produkció számára exkluzív koncertfelvételeket rögzített a Dürer Kertben és az A38 Hajón azzal a céllal, hogy a szakmai közönség így alkothasson majd vé­le­ményt a magyar könnyűzene sokszínűségéről.

A képzéseknél is új megoldásokhoz kellett nyúlni?
B. D.: A nemzetközi mentortábort, az Outbreakers’ Labet (OBL) például hibrid formában rendeztük meg, a korlátozások miatt egyes mentorok online jelentkeztek be. A táborban a Goodbye Darjeeling, a J3ZZ, a Mayberian Sanskülotts, Ohnody, Saya Noé, a skeemers, Sonya, a The Anahit és az észt The Boondocks tagjai profi szakemberektől kaphattak tanácsot a nemzetközi érvényesüléshez. Októberben megtarthatjuk az Artisjusszal és DEX-szel közös dalszerző-producer workshopot, a HOTS SongLabet, ahol nem­zet­kö­zileg elismert, Grammy-díjas producerek választottak ki magyar szerzőket arra, hogy közösen fe­jez­hes­senek be egy-egy új dalt. A nyár során egy másik képzést is indítottunk online a német Factory92 ügynökséggel közösen az ottani piacról Summer School néven.
hirdetés

Miért pont a német piac a kiemelt a programban?
B. D.: Németország kiemelten fontos célország a hazai export tekintetében: a Hangfoglaló Program által támogatott nemzetközi koncertek közel harmada itt valósul meg, míg Románia után ez az ország a magyar szerzők második legfontosabb jogdíjbefizetője. A számos esemény és showcase mellett továbbra is tart a HOTS éves németországi sajtókampánya, partnerségben a Factory92-val. A kampánynak köszönhetően olyan adók sugároznak rotációban magyar dalokat, mint a BR2, a hamburgi 917xfm, a Deutschlandfunk Kultur, az NDR vagy épp a WDR. Többek között Saya Noé, a Jazzbois, a Mongooz and the Magnet, a Platon Karataev vagy az Ivan & the Parazol dalai szólhatnak kiemelt gyakorisággal Németországban.




vissza

Értékeléshez  jelentkezz be!
vissza a lap tetejére | küldés e-mailben | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Gyerek | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat | RSS |
2009 Copyright © Pesti Műsor