Impresszum | Előfizetés  
  2024. március 29., péntek
Auguszta

 
 
Nyomtatható változat

A Zeneakadémia karácsony után
2014-12. szám

December 29-én a Nagyteremben este (19.30-kor) az 1983-ban a Zeneakadémia diplomázás előtt álló növendékeiből alakult Concerto Armonico Budapest, a legizgalmasabb hazai historikus együttesek egyike ad koncertet. A Spányi Miklós művészeti vezetésével működő zenekar komoly

feltűnést keltő hazai bemutatkozását követően külföldi kon­cert­fel­lé­pé­sek és fesztiválok során tette nemzetközileg is ismertté és elismertté a nevét. A Concerto Armonico Budapest lemezfelvételei közül kie­mel­ke­dő jelentőségű a Carl Philipp Emmanuel Bach összes billentyűs versenyművét közreadó sorozat a BIS gondozásában, amelyet vi­lág­szer­te valóságos szenzációként ünnepeltek a lemezkritikusok.
December 30-án az erdélyi Mezőség zenéjéből, Ördöngösfüzes, Búza, Magyarszovát és Szék dalaiból válogat Szalóki Ági. A 19.30-kor a Nagyteremben kezdődő évfordító hangversenyen barátaival invitálja elő­szil­vesz­teri mulatságra a nagyérdeműt. Közreműködik: Koncz Gergely, Soós András (hegedű), Mester László Pintyő (brácsa), Doór Róbert (bőgő), Balogh Kálmán (cimbalom), Abdulwahab Nadia, Valach Gábor (tánc).
Január 3-án délután négykor a Solti Teremben formabontó operaelőadásra kerül sor.
A Zeneakadémia A varázsfuvola-produkciója a Meláth Andrea által vezetett Ének Tanszék közelmúltbéli hallgatóira és a magyar operajátszás emelkedő csillagaira épül. A közönség soraiba is fiatalokat invitáló előadás művészeti vezetője, Marton Éva és rendezője, a tanszék színpadi játék tanára, Almási-Tóth András magát a Zeneakadémiát, egészen pontosan a szecessziós zenepalotát állítja majd a középpontba, s teszi az előadás díszletévé. Hisz mi más volna képes a sötétség és a fény, az értelem és az érzelmek, az emelkedett eszmék és a természeti ösztönök, Sarastro és az Éj királynője ellentétpárjait összhangba rendezni, ha nem a zene.
hirdetés

Január 10-én este hétkor az Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál nyitókoncertje lesz a Solti Teremben. A görög származású, Franciaországban élő Georges Aperghis immár négy évtizede kutatja a színpadi lét, a látvány és a beszéd zenei aspektusait. Commentaires című darabjának műfaját sokatmondóan vagy zenés színházként, vagy operaként határozta meg. A szóló baritonra komponált Jactations ciklus az emberi hang különféle műfaji értelmezésének lehetőségeit villantja fel. A különálló tételeket ezúttal a THReNSeMBle tagjai közösen dolgozzák fel új, hangszeres színházi formában. Gryllus Samu – Aperghis mesterkurzusainak egykori növendéke – Bán Zoltán András librettója alapján 2011-ben a Theater an der Wien felkérésére komponált mono-kamaraoperát (az OperInWien kritikusa szerint „izgalmasan komponált filozófiát”), melyben a jól ismert Kékszakáll-mítoszt dolgozta fel. A dániai születésű Simon Steen-Andersen Beside darabjai mind a koreografikus fordítások (choreographic translations) kategóriájába tartoznak, vagyis különféle hangszereken mutatják be az azonos eredetű mozdulatok által létrehozott zenét.
Január 11-én az Élesben sorozatban a Zeneszerzés Tanszék mutatkozik be. 19 órakor a Solti Teremben a Zeneakadémia hallgatóit Serei Zsolt és Wilheim András vezényli. Január 19–25. között a hagyományosan nagyszabású Operavizsga-fesztiválra kerül sor, a hónap végén pedig a Tehetség kötelez sorozatban egy nagy reményű harmonikavirtuóz mutatkozik be. Január 31-én 19 órától a Solti Teremben Demeniv Mihály lép színpadra. Az ifjú művész (a Zeneakadémián Ernyei László növendéke) 2013-ban megnyerte a Lancianói Nemzetközi Harmonikaversenyt, virtuozitásával és zeneiségével lenyűgözve a zsűrit és a publikumot. Miként akkor a versenyen, ezúttal is háromszáz év repertoárjából válogat.



vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor