Ernelláék Farkaséknál 2016. szeptember 12. / Szalóky Bálint Hajdu Szabolcs a generációjából leginkább Pálfi Györgyhöz hasonlítható filmes: egyaránt készít összetéveszthetetlen vizuális megoldásokkal teli, látványos mozikat (Tamara, Bibliothéque Pascal) és hagyományosabb drámákat (Fehér tenyér, Off Hollywood). A Délibáb fiaskója után (a Nemzeti Filmalap anyagi támogatásával készített filmjét csak megannynyi viszontagság árán tudta leforgatni) Hajdu teljesen elhatárolódott az állami finanszírozástól, és a fentebb jelzett, hagyományosabb hangnemben folytatja: villámgyorsan leforgatott legújabb filmje abszolút no-budget mozi, melyben a rendező és családja játszanak a saját lakásukban, a stábtagokat pedig Hajdu tanítványai teszik ki. A film ezzel együtt példátlan sikertörténet: a Karlovy Vary-i Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában debütált, és elnyerte a legjobb filmnek és a legjobb férfi főszereplőnek (szintén Hajdu) járó díjat. Az Ernelláék Farkaséknál legnagyobb meglepetése, hogy bár úgy hinnénk, minden ad hoc történt benne, a végeredményen ez egy cseppet sem látszik: egy mai, magyar család hétköznapjait mutatja be megkapó őszinteséggel a film, mely a szűk térbeli keretek ellenére – a történet színdarabként kezdte – vérbeli mozgókép lett. Mindent, ami a darabban működött, sikerült lefordítani a film nyelvére. Hajdu mozija úgy működik, mint egy igazán jól sikerült, kortárs román alkotás – például a már témája okán is ide kívánkozó Mindenki a mennybe megy –, amiben mindenki a legnagyobb profizmussal végzi a dolgát, minden gesztus rendkívül hiteles, és az esendőségükkel igazán kedvelhető karakterek azonnal magukkal ragadják a nézőt. Ernelláék Farkaséknál Magyar film Rendező: Hajdu Szabolcs Főszereplők: Hajdu Szabolcs, Török-Illyés Orsolya, Tankó Erika, Szabó Domokos 80 perc Forgalmazó: Big Bang Média Bemutató: 09. 29. |