Impresszum | Előfizetés  
  2024. október 15., kedd
Teréz

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (4)
Lady Bird
2018-02. szám / Szalóky Bálint

Christine (Saoirse Ronan), aki jobban szereti a Lady Bird megszólítást, teljesen hétköznapi ti­néd­zser. A 2000-es évek elején járunk egy tökéletesen átlagos kaliforniai városban, Sacramentóban: hősnőnknek nemcsak az első szerelemmel és szexuális élménnyel kell megbirkóznia, de a

továbbtanulás és egy mindenben kritikus anya (Laurie Metcalf) is meg­ne­he­zítik a mindennapjait.
A színészként elsősorban Noah Baumbach filmjeiből (például a Green­bergből és a Frances Hából) ismert Greta Gerwig rendezői be­mu­tat­ko­zá­sa ízig-vérig amerikai független film egy már-már unalomig ismert és számtalanszor megénekelt témáról. Ami a Lady Birdöt mégis kiemeli az átlagból, az az, hogy a filmet teljes egészében áthatja Gerwig rajongása a karakterei és választott helyszíne iránt. Az alkotó le sem tagadhatná, hogy történetébe számos önéletrajzi elemet csempészett, és Sacramentót az első fától az utolsóig ismeri. Színészeivel remekül bánik, az pedig ugyancsak előnyére válik, hogy forgatókönyvíróként kellő tapasztalatot szerzett Baumbach mellett. Humora őrült és ma­gá­val ragadó, karaktereinek kellő teret juttat, de a dialógusai nem túl­be­szél­tek. Jóllehet, a Lady Bird nem váltja meg a világot, ugyanakkor roppantmód szerethető, igazi feel-good mozi. Rendezői bemutatkozásnak elsőrangú, a még mindig csak 35 éves Gerwigtől még sok jóra szá­mít­hatunk.

Lady Bird (12)
Amerikai, feliratos film
hirdetés

Rendező: Greta Gerwig
Főszereplők: Saoirse Ronan, Laurie Metcalf, Tracy Letts
94 perc
Forgalmazó: UIP-Duna Film
Bemutató: 03. 01.

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor