Impresszum | Előfizetés  
  2024. március 28., csütörtök
Gedeon, Johanna

 
 
Nyomtatható változat
Interjú
„Tíz év után is nagyon készségesen tanulom ezt a szép hivatást”
2018-09. szám / Jónás Ágnes

„A kecskeméti Katona József Színház sok munkával, kiváló társulattal, rendezőkkel, al­ko­tó­társakkal és háttérszemélyzettel rendelkezik. Ez mind hozzájárul ahhoz, hogy a teátrumot ma az ország egyik legjelentősebb színházi műhelyeként tartják számon” – vallja Cseke Péter, aki két
ciklus után harmadszor is elnyerte a kecskeméti Katona József Színház igazgatói posztjára kiírt pá­lyá­za­tot, s akit a 2018/2019-es évadtervről kérdeztük.

Minden évben van egy mottó, amire felfűzik az új évadot. Mi a mos­ta­ni?
Cs. P.: Idén a mottónk: „Bizalom. Több mint 10 éve”, ami utal arra, hogy most kezdődik a harmadik ötéves igazgatói ciklusom a kecs­ke­mé­ti Katona József Színház élén, s hogy egy évtizede szavaz bizalmat nekem a közönség.

Mit láthat szeptembertől a közönség a Nagyszínházban?
Cs. P.: Szórakoztató, elgondolkodtató és kísérletező előadások egya­ránt helyet kapnak az új évadtervben. A Nagyszínházban hat be­mu­ta­tónk lesz – az első a város napjához kapcsolódik, ugyanis Kecskemét városának 650. évfordulója van idén. Erre a szép jubileumra kecs­ke­mé­ti vonatkozású, helyszínű ősbemutatóval jelentkezünk: Mikszáth Kál­mán A beszélő köntöséből írattam egy musicalt. Az előadást Szente Vajk rendezi, a szövegkönyv és a dalszöveg a rendező, valamint Ga­lam­bos Attila, a zene Juhász Levente munkáját dicséri. A második bemutatónk egy Goldoni-komédia Nyaralás címmel, melyet Rusznyák Gábor rendez. A bérletes sorozatba ez évadtól beemeljük a Kecskemét City Balett táncbemutatóinkat is: Barta Dóra új, önálló produkciója, a Traviata jelenik meg táncszínpadon, mely úgy gondolom, meglehetősen rendhagyó vállalkozás. Idén sem marad el a szilveszteri bemutató – a Balfácánt vacsorára című vígjáték előbemutatójával búcsúztatjuk az óévet, a darabot én állítom színpadra. Az ötödik premierünk Shakespeare egyik leghíresebb drámája, az Othello lesz, amelyet színházunk főrendezője, Rusznyák Gábor rendez, s végül áprilisban következik egy Agatha Christie-krimi Tíz kicsi néger, és már senki sem címmel.

A Nagyszínházban tartják gyermek- és ifjúsági előadásaikat is. A fiataloknak szóló produkciókat köz­tu­dot­tan a szívügyének tekinti.
Cs. P.: Valóban nagyon fontos, hogy a legkisebbek is járjanak színházba, és kiváló előadásokat lássanak, hiszen ők lesznek tíz-tizenöt év múlva a színház törzsközönsége. Idén két bemutatóval készülünk nekik: Grimm meséje nyomán a Jancsi és Julis mesejátékkal, melyet a kaposvári harmadéves osztályom tagjai adnak elő. Ezt követi a Túl az Óperencián című operamesénk – Mozart dalai köré sző történetet Németh Virág. Múlt évben volt az első osztályteremszínházi előadásunk, melynek igen nagy sikere volt – idén Réczei Tamás Osztályelső című darabja lesz látható.
hirdetés

Talán folytassuk a sort a Kelemen László Kamaraszínházzal!
Cs. P.: Október 6-ától lesz látható Béres Attila rendezésében A király beszéde című dráma, amelyet sokan ismerhetnek a négy Oscar-díjjal elismert angol filmfeldolgozásból. Ezt követően jön egy Eisemann-operett: Fekete Péter romantikus meséjét a Kaposvári Egyetem egykori hallgatói, Benkó Bence és Fábián Péter, a k2 Színház alapítói rendezik, s egy kicsit leporolják ezt a népszerű operettet. A Ruszt József Stúdió Színház három bemutatónak ad otthont: Az ügynök halálát Porogi Dorka, Bertolt Brecht Baal című szín­mű­vét Zsótér Sándor állítja színpadra, a sort pedig Leonard Gershe A pillangók szabadok című ro­man­ti­kus vígjátéka zárja.

Lesznek-e változások a társulatban?
Cs. P.: Szabó Emília szerződik hozzánk, aki az Othellóban Desdemonát alakítja. A társulatunk tagja lett Lakatos Máté, Koltai-Nagy Balázs és Kovács Lotti; Kovács Gyopár és Bánovits Vivianne A beszélő köntös főszerepét játsszák felváltva, s két olyan ötödéves budapesti hallgató is csatlakozik hozzánk a Színház- és Filmművészeti Egyetemről, akik Zsótér-osztályosok, ők Nagy Katica és Konfár Erik.

Ahogy említette, két igazgatói ciklus után harmadszor is elnyerte a kecskeméti Katona József Színház igaz­ga­tói posztjára kiírt pályázatot. Mi a legfontosabb abból, amit ön megtanult a színházvezetési gya­kor­la­ta során?
Cs. P.: Gyerekkorom óta direktornak készültem. Ez egy olyan hivatás, amire nem lehet születni. Ezt nap mint nap tanulni kell, és én tíz év után is nagyon készségesen tanulom ezt a szép hivatást. A kecskeméti Katona József Színház sok munkával, kiváló társulattal, rendezőkkel, alkotótársakkal és hát­tér­sze­mély­zet­tel rendelkezik, úgy vélem, hogy ez mind hozzájárul ahhoz, hogy a teátrumot ma az ország egyik legjelentősebb színházi műhelyeként tartják számon. Nálam a színész a színház középpontja. Megtalálni a hozzájuk illő feladatokat, biztosítani számukra a fejlődési lehetőséget és a megújulást, ébren tartani a tehetséget – számomra ez az egyik legnagyobb kihívás igazgatóként.



vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor