Koncertek a Budapest Music Centerben – ′22. április
2024. Április 10. /

Uljana Quartet
A Dalinda a cappella trióból és meselemezeiről ismert, kifogyhatatlan alkotókedvű énekes-dalszerző, Paár Julcsi legfrissebb formációja, az Uljana Quartet kifinomult kamarazenét játszik,

melynek fókuszában a magyar népdalok lírai hangvétele, érzékeny szöveg- és dallamvilága, valamint az egymással kölcsönhatásba lépő, rögtönzött hangszeres játék áll. Kortárs-improvizatív elemeket tar­tal­ma­zó, de a magyar népzenei dallamkincsből merítő világzene az övék. A jazz- és népzenei szcéna ismert zenészeiből álló Uljana Quartet dalainak szövete tehát az autentikus magyar népdalkincsből, valamint a jelenkor élő, lélegző zenei rétegeiből fonódik össze. Sűrű, de mégis friss muzsika, gondolatébresztő, kortárs és magyar.



BMC – Opus Jazz Club
04. 20., 20h


Aron Hodek & The PocketCrew feat. Logan Richardson
A Hodek Áron & The PocketCrew Logan Richardsonnal közös, budapesti koncertjén egy fiatal őstehetség és egy világszínvonalú, elismert művész gyönyörű kombinációjának lehetünk fültanúi. Mindketten magasan jegyzett nevei a nemzetközi zenei életnek. A tizenegy éves Hodek Áron egyike a világ legismertebb zenész „csodagyerekeinek”. AronTheBassist csatornájára feltöltött videóit a social média különböző felületein milliók látták már, aminek köszönhetően lehetősége adódott olyan zenészekkel dolgozni, mint Devin Morrison, Doobie Powell, a 1500’ or Nothing és még sokan mások. A Kansas Cityből származó Logan Richardson egyike a mai zenei élet legegyedibb hangú szaxofonosainak, aki egyaránt merít a régivágású soulból, az R&B-ből, a funkból és Charlie ’Bird’ Parker zenéjéből, ahogy arról legutóbbi, Afrofuturism című lemeze is tanúskodik. Közös repertoárjuk gerincét a jazz, hiphop és R&B elemek fúziója adja, és főként Áron és Logan szerzeményeit játsszák majd, amihez Áron saját triója, a The PocketCrew adja az alapokat Eugen Vizvaryval a szaxofonoknál, Hodek Dáviddal a doboknál.

BMC – Opus Jazz Club
04. 23., 20h
[kep3]

Felső fény – Csővári Csilla és Csalog Gábor koncertje
„A felső fény című, Weöres Sándor-versekre írt dalciklusomban a zene rejtett szálakon Nádler István képeihez is kapcsolódik. (S láthatunk is képeket e mestertől a koncert közben, a zene mellett.) A nagy magyar dalszerzők, Kurtág György és Sáry László művei után, kiknek dalain felnőttem, rejtélyes kedvencem, Charles Ives dalaiból is válogattunk Csővári Csillával e műsorhoz. Utóbbiak itthon méltatlanul ritkán hangzanak el, pedig a 20. századi dalirodalom fontos remekművei” – mondta a koncertprogramról Csalog Gábor zongoraművész.

BMC – Könyvtár
04. 23., 18h



Bach, a vígopera, a kávé és a kamaszlány / Fazekas Gergely előadássorozata
Johann Sebastian Bach a nyugati művészi zene legtekintélyesebb, legkomolyabb, legszigorúbb alkotóinak egyikeként él a köztudatban. Bár ez a kép Bach fontos vonásait ragadja meg (mesterségbeli tudását, elmélyültségét, szellemi kaliberét), korántsem mondható teljesnek. Fazekas Gergely zenetörténész háromrészes előadássorozata Bach másik arcát mutatja be: a korabeli vígoperához fűződő viszonyát, a humorát (igen, a humorát!), azokat a zenével teli mindennapokat, amelyeket 1723 után Lipcsében töltött egyre gyarapodó családi és tanítványi körben. Az előadásoknak ugyanakkor fontos szereplője lesz a 18. századi Lipcse világi zeneélete is a születőfélben lévő kávéházi kultúrával, melynek két meghatározó, egyaránt függőséget okozó eleme volt: a kávé és a zene. S ahogy az Bach Kávé-kantátájából (BWV 211) kiderül, az előbbi komolyabb veszélyeket tartogatott a kamaszlányokra nézve, mint az utóbbi. Bachnak persze, miként látni fogjuk, zeneszerzőként és apaként mind a kávéval, mind a kamaszlányokkal, mind a zenével komoly küzdelmeket kellett folytatnia.

BMC – Könyvtár
04. 04., 18h; 04. 25., 18h; 05. 16., 18h