Sok meglepetéssel vár mindenkit az ABBA JAZZ SHOW!
2023. január 05. / Nagy Klaudia

A Cotton Club Singers 1995-ben alakult vokálegyüttes, amelynek első lemeze, a Négy gengszter hozta meg az országos népszerűséget számára. Rengeteg hazai és külföldi fellépés, valamint több tagcsere után a zenekar 2009-ben tartotta búcsúkoncertjét a Papp László Sportarénában.
Hosszabb szünet elteltével Szűcs Gabriella, Kozma Orsi, Zsédenyi Adrienn, Fehér Gábor és László Boldi­zsár úgy döntöttek, folytatják a koncertezést. 2022 júliusában a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon léptek fel az ABBA JAZZ SHOW-val, amely akkora sikert aratott, hogy a közönség kérésére 2023. január 15-én újra előadják a Budapest Kongresszusi Központban. Az együttes egyik alapító tagjával, László Boldizsár­ral, a Magyar Állami Operaház tenorjával a Happy New Yeah! című új évi koncertről beszélgettünk.

Az együttes 20 éves születésnapjának alkalmából álltatok össze 2014-ben, majd egyre több fellépést vállaltatok. Hiányzott a Cotton Club Sin­gers?
L. B.: A húszéves jubileumunk ébresztett rá minket arra, hogy folyta­nunk kell, egyrészt azért, mert a közönség nagyon hiányolt minket, másrészt pedig annyira visszaszerettük a csapatot, hogy szeretnénk találkozni évente legalább két-három alkalommal. Ha belegondolok, a fi­a­talságunk nagy részét ez a zenekar töltötte ki, meghatározó szere­pet játszott az életünkben, amire jó szívvel emlékszünk vissza. Ma­gyar­országon ilyen stílusban nincs másik ehhez hasonló csapat, ezért is döntöttünk a folytatás mellett.

A régi koncertjeitek közül miért pont az ABBA JAZZ-t vettétek elő?
L. B.: Az utóbbi pár évben általában a sikerdalainkból válogattunk, két éve az Ó, Budapest!-et játszottuk, amit könnyebben raktunk össze, mint az ABBA JAZZ-t, mert sokkal egyszerűbb a hangszerelése. Az utóbbi években néhány ABBA-dalt előadtunk a Best of Cotton Club Singers koncerteken, de nem nyúltunk hozzá az ABBA JAZZ-hez, mert akárhányszor meghallgattuk, azt mondtuk, nagyon nehéz anyag. A másik fontos tényező, hogy ez egy show, ezért olyan hátteret biztosító helyszínre van szükség, ami képes megteremteni a megfelelő feltételeket. Végül tavaly megkerestem Bán Teodórát, a Margitszigeti Színház igazgatóját, akivel megállapodtunk, hogy színpadra rakjuk a show-t, úgy, ahogy annak idején megálmodtuk. Onnantól kezdve nem volt kérdés, beleadtunk apait-anyait, és összeraktuk. Mivel júliusban sokan nem jutottak be a margitszigeti koncertre, ezért úgy döntöttünk, hogy január 15-én megismételjük a Budapest Kongresszusi Központban.

Számítottatok rá, hogy ennyire nagy lesz az érdeklődés?
L. B.: Nem gondoltuk, hogy ennyire korán elfogynak a jegyek. Azt tudtuk, hogy valószínűleg telt házas lesz, de még pluszban 80-100 pótszéket kellett berakni, ezért a nyár legjobban látogatott előadásává vált. Nagyon jólesett, mert a pandémia idején volt egy 25 éves jubileumi koncertünk, amit mindig odébb kellett tolni, végül vidéken került megrendezésre, amire a budapesti közönség egy része nem tudott elmenni, de most végre együtt ünnepelhettünk. Sokszor kellett kompromisszumokat kötnünk a koncertjeink során, de itt szerencsére gálánsan engedélyeztek a látványelemeket, amik nagyon megdobták a minőségét, úgyhogy ehhez hasonló, nagyszabású látványvilággal készülünk januárban is.

Mennyiben lesz más a januári koncert?
L. B.: Újévi hangulatú koncertet tervezünk, a címe Happy New Yeah!, ami szépen és játékosan rímel az ABBA Happy New Year című dalára. Olyan dalok is fel fognak csendülni, amik kimaradtak a Margit­szigeten, valamint látványban is kicsit más lesz. Régen a Cotton Club Singersnek minden év januárjában volt egy koncertje a Kongresszusi Központban. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy nem akartunk soha beállni a karácsonyi koncertek dömpingjébe, nagyon sok önálló koncertünk volt decemberben annak idején, és nem akartuk a csapatot még leterhelni egy nagy Kongresszusi Központtal, ezért inkább nyugisabb hónapra tettük át. Eleinte nagyon féltünk, hogy januárban eljönnek-e majd az emberek, de rájöttünk, hogy akkor pont nincs koncertszezon, a közönség viszont szívesen menne koncertre ilyenkor is. Ezt a régi hagyományt fogjuk feléleszteni.

Miért kihívás ABBA-slágereket feldolgozni, előadni?
L. B.: Amikor megjelent az ABBA JAZZ lemez, jó pár kritikában megfogalmazták, hogy számos dal most kapta meg az igazi formáját. Például a Knowing Me, Knowing You eredetileg disco alapot kapott, a mi hangszerelőnk viszont egy komoly balladát készített belőle. A műsorunk legkatartikusabb pillanata, amikor teljesen csöndben megszólal lassú, lírai változatban. Sajnálom, hogy az ABBA alkotóihoz nem tudtuk eljuttatni az anyagot, nem tudom, hogy hallották-e, tettünk lépéseket az ügyben, de soha nem tudtuk elérni őket, pedig úgy érzem, biztosan tetszett volna nekik. Zsédenyi Adrienn, aki annak idején nem szerepelt a műsorban, most egy érdekes pluszt adott hozzá, mert az ő hangszínéhez igazodva teljesen máshogy szólnak a dalok. A három hölgy tercettben énekli el a Voulez-Vous-t, amit megspékeltünk Christina Aguilera Lady Marmalade című dalában elhangzott részlettel, Fehér Gáborral pedig előadunk egy duettet, ami régebben nem szerepelt a repertoárban. Nagyon szeretjük ezt a műsort, sok meglepetéssel várunk mindenkit a Kongresszusi Központba egy meghitt hangulatú új évi koncertre.

Cotton Club Singers
ABBA JAZZ

2023. 01. 15., 20.00
Budapest Kongresszusi Központ
Jegyek kaphatóak az eventim.hu oldalon
További információk: facebook.com/cottonclubsingers