BalatonBor
2016. június 16. /

A balatoni nyár egyik slágere lehet a régió első közösségi bormárkája, a BalatonBor, mely a 2015-ös évjárattal elsőként az idei Gourmet Fesztiválon önálló standdal debütált.

Több mint húsz tóparti pincészet összefogásával, speciális mi­nő­ség­biztosítási rendszerrel és egységes, fiatalos, lendületes arculattal jött létre az új márka. Az első olyan közösségi termék ma Magyar­országon, amelyik esetében a bor stílusa is kritérium, ami közösségi gondolkodást, összefogást fejez ki. Most először jelentek meg egy hazai régió vezető termelői egységes arculattal, azonos címkével, melyen csupán a termelő neve különbözteti meg a borokat, de azok mindegyike egy meghatározott kritériumrendszernek megfelelő stílusú, a fajta legjavát és a termőhely egyediségét is szépen felmutató, friss olaszrizling.
A borpiacon, a gasztronómiában és a turizmusban is elsősorban a régiók versenyeznek Európában, nagyon erős régiós márkák vannak jelen a világpiacon, így az első régiós bormárka modell értékű kezdeményezés lehet itthon, hogyan lehetne részt venni és helytállni ebben a versenyben.