BalatonBor 2016. június 16. / A balatoni nyár egyik slágere lehet a régió első közösségi bormárkája, a BalatonBor, mely a 2015-ös évjárattal elsőként az idei Gourmet Fesztiválon önálló standdal debütált. Több mint húsz tóparti pincészet összefogásával, speciális minőségbiztosítási rendszerrel és egységes, fiatalos, lendületes arculattal jött létre az új márka. Az első olyan közösségi termék ma Magyarországon, amelyik esetében a bor stílusa is kritérium, ami közösségi gondolkodást, összefogást fejez ki. Most először jelentek meg egy hazai régió vezető termelői egységes arculattal, azonos címkével, melyen csupán a termelő neve különbözteti meg a borokat, de azok mindegyike egy meghatározott kritériumrendszernek megfelelő stílusú, a fajta legjavát és a termőhely egyediségét is szépen felmutató, friss olaszrizling. A borpiacon, a gasztronómiában és a turizmusban is elsősorban a régiók versenyeznek Európában, nagyon erős régiós márkák vannak jelen a világpiacon, így az első régiós bormárka modell értékű kezdeményezés lehet itthon, hogyan lehetne részt venni és helytállni ebben a versenyben. |