RSS | Impresszum | Előfizetés  
  2017. november 24., péntek
Emma

 
 
Küldés e-mailben Nyomtatható változat
Színházi marketing konferenciát tartottak Győrben
Csábító figyelemfelkeltés
2014-09. szám / Csicsely Zoltán

Különböző módszerekkel próbálják megnyerni a nézőket. Vannak, akik a színháznak építenek ar­cu­la­tot, mások az egyes produkciókat népszerűsítik, és olyanok is akadnak, akik a nevesebb színészeiket állítják csatasorba. A színházi marketingesek technikái különbözőek, a lényeg minden esetben a kedvcsinálás: a nézők figyelmének felkeltése és becsábítása a színházakba. Konferenciát rendeztek számukra Győrben.
Ötletcsere és kapcsolatépítés – ezt a kettős célt szolgálta a Színházat vegyenek! című konferencia. A Magyar Teátrumi Társaság, a Magyar Színházi Társaság és a Győri Nemzeti Színház közös rendezvényére több mint száz színházi marketinges és kommunikációs szakember érkezett az ország minden szegletéből, sőt, határon túli társulatoktól is.
A résztvevők megállapították, habár egymással is kell versenyezniük a nézőkért a kulturális piacon, elsősorban Budapesten, mégis egymást is erősítik a színházak és az egyes kampányok. Ha újabb nézőket sikerül megnyerniük, kedvet csinálni, az minden színház számára haszon. Herczeg Tamás, a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója ismertetett egy statisztikát, miszerint Magyarország lakosságának mindössze hat százaléka aktív kultúrafogyasztó, ez a szám jóval az európai átlag alatt van, bőven akadnak még tehát megcélozható kö­zön­ség­ré­t­egek.
Ahol kinyílik a világ – dr. Turkovics Monika marketing és kom­mu­ni­ká­ciós igazgató bemutatta az Operaház második éve futó, erőteljes és képzőművészeti igényességgel kidolgozott marketingkampányát. Az Operaház intézményként és egyes előadásaival is minden korábbinál erősebben jelen van nemcsak a médiában, hanem figyelemfelkeltően a közterületeken is. A dalszínház marketingeredményeiről minden szakember elismerően szólt, ugyanakkor irigyelték a rendelkezésükre álló összeget is. Dr. Turkovics Monika hangsúlyozta: százalékosan ugyanannyit tudnak költeni a színház költségvetéséből, mint mások, természetesen azzal a különbséggel, hogy figyelembe kell venni az Operaház nagyságát és egyedi jellegét, nincs másik dalszínháza az országnak, összehasonlító mérce számukra a külföldi operaházak lehetnek.
Fekete Péter, a Békéscsabai Jókai Színház igazgatója a színházában bevezetett belső kommunikációs rendszert ismertette, amelynek lényege, az adott produkciók minden érintettje részese egy levelezési rendszernek. A szisztematikusan közölt információk nemcsak az alkotók és a tárak munkatársai számára hasznosak, hanem a színház sajtósának is, aki hírforrásként is használhatja az információk áramlását.
hirdetés

Mattyasovszky Bence adminisztrációs igazgató azt mutatta be, hogyan reagált a budapesti Katona József Színház arculata, kommunikációja a folyamatosan változó igényekre és körülményekre az elmúlt évtizedekben. Herczeg András produkciós igazgató a Vígszínház elmúlt öt évének marketingmunkájáról beszélt Eszenyi Enikő igazgatása alatt. Oláh Zsolt projekt menedzser a független társulat, a Maladype Színház új finanszírozási modelljét vázolta: a folyamatosan csökkenő költségvetési támogatást mecénási rendszerrel próbálják pótolni. A „Százan százzal egyért” programjuk lényege, hogy a cégek, vállalkozások, magánszemélyek által felajánlott 100 000 forintos támogatásért cserébe részt vehetnek a színház próbáin, életében vagy akár kommunikációs workshopot is szerveznek számukra.
Az egyéni előadásokat követően három kerekasztal-beszélgetés következett. Igazgatók a marketing fontosságáról, gazdasági vezetők a színházak erre fordítható anyagi lehetőségeiről, két színész, Schell Judit és Szente Vajk pedig a karrierépítésük szempontjából beszélgettek a marketingről.
Szabó László, a Magyar Teátrumi Társaság titkára kifejtette: egy szakmai konferencián sokszor nem az a legfontosabb, ami a színpadon elhangzik, hanem azok a beszélgetések, amelyek a folyosókon zajlanak. Zárásként három javaslatot tett: találkozzanak minden évben, hozzanak létre egy online kommunikációs csatornát a színházi marketingesek számára, valamint alapítsanak díjakat, amelyekkel elismerhetik a legkiemelkedőbb színházi marketinges munkákat, köztük például a legszellemesebb előadásplakátokat, kampányokat vagy akár nézőtéri büféket is.

vissza

Értékeléshez  jelentkezz be!
vissza a lap tetejére | küldés e-mailben | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Gyerek | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat | RSS |
2009 Copyright © Pesti Műsor