Kritika (1) Sötét bűnök 2018-11. szám / Szalóky Bálint
Jim Carrey a Most nevess! című tévésorozatnak köszönhetően a második aranykorát éri. Ennek fényében elég bizarrnak tűnhet, hogyan keveredett néhány évvel ezelőtt ebbe a javarészt lengyel pénzből készült thrillerbe. Pedig nem kell sokat visszamennünk az egykori komikus sztár karrierjében: rosszul megválasztott szerepek egymásutánja vezetett ahhoz a karrierlejtőhöz, aminek a kicsúcsosodása ez a 2016-ban készült, majd teljes joggal évekig dobozban rejtegetett mozi.
A Velencei Filmfesztiválon négy díjjal, köztük a legjobb rendezéssel kitüntetett görög Miss Violence alkotója, Alexandros Avranas szempontjából mindenképp előrelépés lehetett volna egy nemzetközi produkció, azonban a Jeremy Brock forgatókönyvéből készült Sötét bűnökben minden félresiklik. A filmben egy lecsúszott, hitelét vesztett nyomozó ered egy sikeres író nyomába, felettese határozott utasítása ellenére. Az önmagában nem lenne baj, hogy Avranas alkotásában az összes létező nyomozós klisé felvonul, de az elemek annyira tehetségtelenül vannak összeillesztve, hogy az egyszerre tragikus és komikus: az egymást követő, rossz ritmusú jelenetekben a rosszul instruált színészek borzasztó kelet-európai akcentussal mormolják a középiskolások lelkes amatőrfilmjeire emlékeztető dialógusokat. Szemmel láthatóan fogalmuk sincs, mit keresnek ebben az elvetélt produkcióban, ahol a legnagyobb kihívást alighanem az jelentette, hogy szinte senki sem az anyanyelvén szólal meg. Meglehet, pár évtized múlva a Sötét bűnök kultstátuszba kerül, sok pocsék filmmel megesik az ilyesmi, addig viszont jobb lesz érni hagyni.
Sötét bűnök
Dark Crimes (16)
Angol-lengyel-amerikai, feliratos film | hirdetés
|
|
Rendező: Alexandros Avranas
Főszereplők: Jim Carrey, Marton Csokas, Charlotte Gainsbourg
92 perc
Forgalmazó: Romis Mozi
Már a mozikban
|
vissza |
|
| |