Kritika (4) Testvérlövészek 2019-02. szám / Szalóky Bálint
A western hosszú évtizedeken át tetszhalottnak tűnő műfajába időről időre friss vért pumpálnak a cowboykalapokba szerelmes alkotók. Kevin Costnernek és Clint Eastwoodnak éppúgy köszönhetjük a vadnyugat feltámadását, mint a Coen testvéreknek, de az elmúlt évek leginkább az európai
művészek Amerika-képéről szólt – úgy tűnik, sokan szeretnék megérteni, mi mozgatja ezeket az ízig-vérig újvilágbeli legendákat. Láthattunk osztrák (Andreas Prochaska: Sötét völgy), német (Thomas Arslan: Arany), dán (Kristian Levring: A megváltás) és norvég (Martin Koolhoven: Megtorlás) alkotótól is westernt, most pedig a francia Jacques Audiard tett kirándulást a zsánerben.
Első angol nyelvű rendezésében John C. Reilly és Joaquin Phoenix bérgyilkos testvérpárt alakít, akik között egyre nagyobb ellentéteket szül, hogy míg az idősebb és tapasztaltabb Eli távolodna a banditaléttől, addig az alkoholproblémákkal küzdő Charlie mind forrófejűbb döntéseket hoz, mindkettejük életét veszélybe sodorva. Megbízójukat Rutger Hauer játssza, az ő utasításait követve egy titkos formula feltalálójának nyomába szegődnek, ám őket is utoléri a gyors meggazdagodással kecsegtető aranyláz.
A Cannes kedvencének számító Audiard a tradíciók lerombolásában biztosra ment: Patrick deWitt magyarul is megjelent, Booker-díjra jelölt regényéből két anti-westernhősként festő kiváló karakterszínésszel csinált a vadnyugati kánonba nehezen illeszthető mozit. A pisztolyhősök valójában nem Amerika, hanem traumákkal sújtotta lelkük mélyén tesznek nyugtalanító utazást.
Testvérlövészek (16)
(The Sisters Brothers)
Francia-amerikai, feliratos film
Rendező: Jacques Audiard | hirdetés
|
|
Főszereplők: John C. Reilly, Joaquin Phoenix, Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed, Rutger Hauer
121 perc
Forgalmazó: UIP-Duna Film
Bemutató: 03. 28.
|
vissza |
|
| |