Az ellentétek rögződését, a közösségi hálózatok működését, valamint a művész és a művészet szerepét egyszerre vizsgálja Birkás Ákos Sérült kép című festménysorozata, amelyet Az egész és a maradék című kiállításán részben már bemutatott.
Képein az absztrakt és realista ábrázolásmódok egymást felerősítő, ellentétes közegekként jelennek meg, amelyek dinamikáját olykor a látvánnyal ütköző címadással tesz intenzívebbé a festő. A két alapvető kifejezési forma viszonya a sorozat legutóbbi időszakában kicsit változott – most bemutatott művein néhol már eltolódott a figurális rész mindig képsarkokra festett pozíciója, a festmények egy csoportján pedig Birkás önarcképei jelennek meg. Fiatalkori képeivel ellentétben itt már a nézőre irányuló tekintettel, kihívóan, provokatívan, vitára ösztönzően.
Knoll Galéria
03. 23-ig
|