Kritika (3) Mary Shelley 2019-03. szám / Sz. B.
Mary Shelley nevét elsősorban Victor Frankensteinnek és híres teremtményének köszönhetően ismerjük. Haifaa Al-Mansour rendező vállalása, hogy elmesélje, milyen élettapasztalatok és traumák álltak a romantikus horror megszületésének hátterében. Az 1818-ban megjelent mű egy
versengés eredménye volt Mary és későbbi férje, a költő Percy Bysshe Shelley, valamint barátjuk, Lord Byron között, akik abban fogadtak, ki tudja megírni a legrémisztőbb történetet. Sajnos a film megelégszik az efféle anekdoták felelevenítésével, és mindezt egy szép színes képeskönyvbe csomagolja. Megtudhatjuk, hogy a naiv lány hogyan válik az akkor még házas és felelőtlen költő rabjává, hogyan viseli az első gyermeke halálát követő depressziót, hogyan dacol a kor normáival, és válik saját jogán elismert szerzővé.
Haifaa Al-Mansour szaúdi rendező képtelen bármiféle izgalmat is kicsiholni a sztoriból, és mivel a legtöbb szereplő – leginkább a Byront megformáló Tom Sturridge és a Percyt alakító Douglas Booth – bántóan túlrajzolt karikatúra, a film teljes súlya a címszereplő Elle Fanningre nehezedik. Az ifjú színésznő szerencsére megbirkózik a kihívással: kellően tehetséges ahhoz, hogy egyszerre hozza a kislányos naivát és a kiábrándult fiatal nőt. Ezzel együtt a Mary Shelley mindvégig beváltatlan ígéret marad: ahogy Frankenstein és szörnyetege is számos emlékezetes moziban tűnt fel, úgy Mary Shelley is megérdemelte volna, hogy az életéből izgalmas film szülessen.
Mary Shelley (16)
Angol, feliratos film | hirdetés
|
|
Rendező: Haifaa Al-Mansour
Főszereplők: Elle Fanning, Bel Powley, Joanne Froggatt, Stephen Dillane
120 perc
Forgalmazó: Pannonia Entertainment
Bemutató: 04. 04.
|
vissza |
|
| |