Hiába tartják Meryl Streep formátumú színésznőnek, Glenn Close-nak nem sikerült kilépnie kortársa árnyékából. Eddig hétszer jelölték Oscar-díjra, de még egyszer sem nyert – és ennyi mellőzés után talán szerencse, hogy idén A férfi mögöttel is hoppon maradt.
Szerencse, mert Björn Runge filmje divatos és legalább ennyire izgalmas témája ellenére beváltatlan ígéret, egyúttal méretes csalódás marad, így a díj nem lett volna több az életmű elismerésénél.
A film hősnője, Joan egész életét sztáríró férje, Joe Castleman (Jonathan Pryce) árnyékában élte. Amikor Stockholmba utaznak, hogy a férfi átvegye a Nobel-díjat, az asszony megkérdőjelezi saját korábbi döntéseit. Kettejük kapcsolata ugyanis olyan titkot rejt, amelynek felfedése felbolygatná az irodalmi életet és természetesen a családot is. Egyfajta bravúrnak is mondható, ahogy a svéd rendező képtelen bármiféle feszültséget vagy drámát kihozni a filmjéből, így elsikkadnak a történet által felvetett fontos kérdések. Nem segít az ötlettelen képi megvalósítás sem, így egyedül az alakítások említésre méltók – de ha őszinték akarunk lenni, e két kiváló színész egy erősebb kezű rendező kamerája előtt egész biztos, hogy többre lett volna képes. Close-nak hamarosan lesz is miben megcsillogtatnia tehetségét: az Alkony sugárút Norma Desmondja valószínűleg az a musicalszerep, amiről minden színésznő álmodik.
DVD
Kritika (3)
Gamma Home Entertainment |