Nyugati nagyvárosok emblematikus épületeit, emlékműveit egy jövőbeli, képzelt közel-keleti invázió után várható átépítés eredményeként jeleníti meg a digitális montázsokból álló sorozat,
amelyet több különböző installáció keretében állítottak ki. Az alkotó AES+F művészcsoport kiindulópontja az a Samuel P. Huntington A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása című írásában megjelenő elképzelés volt, amely szerint a nyugati és a többi civilizáció közötti konfliktus egyre elkerülhetetlenebbül erősödik. Az elmélet abszurditását az orosz csoport a teória alapján elképzelhető legrosszabb valóságvízió ábrázolásával mutatta meg: képeiken a reprezentatív épületek az iszlamista hódítók igényeinek megfelelően átalakítva, illetve általuk használt formában jelennek meg. A Nyugatnak az iszlámmal kapcsolatos félelmeit vizualizáló munkát maguk a művészek szociális pszihoanalízisként értelmezik, amellyel többek között az a céljuk, hogy rávilágítsanak a félelemkeltő elképzelés groteszkségére.
Knoll Galéria
11. 09-ig
|