Impresszum | Előfizetés  
  2024. november 21., csütörtök
Olivér

 
 
Nyomtatható változat
Ajánló
Koncertek a Budapest Music Centerben – ′24 november
2024-10. szám

Polska Jazz – A lengyel jazz új generációja Budapesten
Az erős hagyományokkal rendelkező, ugyanakkor nyitott szellemiségű lengyel jazz 12. alka­lommal kerül fókuszba az Opus Jazz Clubban, a Polska Jazz fesztivál keretében. A BMC és a

budapesti Lengyel Intézet által szervezett koncerteken november 7. és 9. között a lengyel jazz új generációja mutatkozik be. A fesztivált a Kosmonauci indítja, amelynek zenéje a jazzben gyökerezik, de a hiphop, a drum & bass és az improvizáció nyelvéből is merít. Michał Barański nagybőgős legújabb projektje, a november 8-án bemutatkozó Masovian Mantra a lengyel és az indiai folklór elemeit ötvözi, ami rendkívül dallamos és ritmikus hangzásokban ölt testet. A Michał Aftyka Quintet zenéje november 9-én a modern ember által meg­tapasztalt érzelmeket közvetíti, legyen az a jelen pillanatban való szégyentelen lubickolás, a hiteltelen elméletek által keltett zavar vagy a csúcstechnológia fejlődésével kapcsolatos félelem. Munkájukban a kortárs német szcéna hatása és az amerikai jazz egyes képviselőinek ihletése egyaránt felfedezhető.

BMC – Opus Jazz Club
11. 07-09. 20:00


Vive le Jazz! Fesztivál – A francia jazz ünnepe

A francia jazz-zenekarok az európai színtéren belül is különleges színfoltot képviselnek – őket ünnepli a Budapest Music Center és a Francia Intézet közös fesztiválja, a Vive le Jazz! november 14. és 16. között az Opus Jazz Clubban. A fesztivál első napján Sélène Saint-Aimé személyében egy fiatal hírességet köszönthetünk a színpadon: az afro-francia nagybőgős, énekes, költő és zeneszerző első lemeze, a Mare Undarum 2021-ben rögtön meghozta számára a Franciaország legkiemelkedőbb jazzművészeinek odaítélt Victoire du Jazz díjat. November 15-én az Edredon Sensible zsigerekig megmozgató transz-zenével hoz új színt a fesztivál kínálatába, míg Emile Parisien sztárszaxofonos kvartettje élén érkezik november 16-án, hogy a véletlennek köszönhetően megalakult, idén 20 éves együttes a Let Them Cook friss levegőt árasztó anyagával mutassa meg, mit is jelent számukra 2024-ben zenélni.

BMC – Opus Jazz Club
11. 14-16. 20:00


Csalog Gábor Vasárnapok – Dialógusok (a) zenével / Schubert és a végtelenség
Amikor 1838-ban Robert Schumann felfedezte Franz Schubert C-dúr szimfóniáját (tíz évvel a zeneszerző halála után), részletes beszámolót írt róla, amelyben a darab „mennyei hosszúságát” emelte ki. „Mint egy négykötetes, vaskos regény”, írta róla, amelyet az író nem tud befe­jez­ni, „éspedig a legjobb okokból, hogy az olvasó is egy kissé utána­te­remt­hesse a dolgokat”. A hiperérzékeny Schumann a Schubert-zene legizgalmasabb vonásainak egyikére tapintott rá: hogy ezek a művek részint terjedelmükkel, részint a befogadó számára kínált újabb és újabb értelmezési lehetőségekkel, részint valami sajátos zenei mi­nő­ség révén a végtelenség érzetét kínálják. A Csalog Gábor Vasárnapok 2024-25-ös évadja Schubert zenéjét állítja a középpontba, az első esten pedig a nagyszabású G-dúr szonáta elhangzása előtt a zenei végtelenség témáját fogja körüljárni a zongoraművész és állandó be­szél­getőtársa, Fazekas Gergely zenetörténész.

BMC Koncertterem
11. 24. 18:00
hirdetés


Korossy Kvartett: Bartók Béla vonósnégyesei 4. / Bartók, Eötvös és Haydn
Folytatódik a Korossy Kvartett 2023 őszén indult Bartók-sorozata, amelyben az együttes 6 koncerten szólaltatja meg Bartók összes vonósnégyesét, a zeneirodalom legnagyobb szerzőitől, különböző koncepciók szerint válogatott művekkel társítva. Eötvös Péter Korres­pon­denz című vonósnégyesében a hangszerek „beszélgetésekkel” elevenítik meg Leopold Mozart és Wolfgang Amadeus Mozart viharos levelezésének részleteit. Wolfgangot a brácsa, Leopoldot a cselló személyesíti meg, míg a két hegedű külső szemlélőként van jelen. A Mozart család megidézése után a koncert első felében a klasszikusok maradnak a fókuszban, Joseph Haydn egyik vonósnégyese szólal meg. Bartók vonósnégyesei közül pedig ezúttal a 4. kvartettet hallhatjuk. Az 1928 szeptemberében komponált nagyszabású mű centrumában a lassú tétel áll, amelyet kéregszerűen ölel körül a két scherzo és a két szélső, gyors tétel – ez a híres hídforma.
BMC Koncertterem
11. 25. 19:00


bmc.hu












vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor