Ajánló Visszatér a mozivászonra a Terminátor: A halálosztó 2024-11. szám
Sarah Connort újra mozivásznon üldözi a Terminátor – december 5-től négy évtized után viszszatér a mozikba a klasszikus, 1984-es Terminátor – A halálosztó, Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton és Michael Biehn főszereplésével. James Cameron kultikus sci-fi-akciófilmjének digitálisan felújított változatát Budapesten a Cinema MOM, a Pólus, a Lurdy és a GoBuda moziban vetítik.
A ’80-as években virágkorukat élték az apokalipszis-mozik: ahogy a korszak alkotásaira nagyban rányomta a bélyegét a hidegháborús paranoia és a rettegés egy atomcsapástól, úgy lettek egyre népszerűbbek a pesszimista jövőképet és negatív utópiát ábrázoló filmek. Cameron azonban az addigiaktól eltérően közelítette meg a dolgot: nála a néző a sötét hangulatú visszaemlékezések miatt szinte a gyomrában érzi a baljós jövő fenyegetettséget. Az „orwelli évben” készült Terminátor, az addig csak egy félresikerült B-filmet felmutató James Cameron második filmje az egyre jobban automatizált, modern világunk vesztét jósolja, ahol az ember által létrehozott mesterséges intelligencia dönti nyomorba a civilizációt.
A Terminátor amellett, hogy sokkoló, néhol horrorisztikus figyelmeztetést ad arról, milyen lehetséges jövő felé haladhatunk, a minden érzelemtől mentes, könyörtelen kivégző-kiborg és az emberiség jövőjéért küzdő, mindenre elszánt katona végletekig kiélezett harcával egy páratlanul izgalmas és nyomasztó atmoszférát teremt, amiben egyetlen perc üresjárat sincs. Mindezt tetézi az időutazás-paradoxon elgondolkodtató ábrázolása és a sejtelmes befejezés, meg persze a Terminátor kinézetéhez alkalmazott, a maga korában úttörő technikai megoldások és speciális effektek garmadája. A film atmoszférája a mai napig a székhez szegezi a nézőt – különösen egy óriási vászon és mozihangszórók előtt. | hirdetés
|
|
A Terminátor digitális restaurációját 4K technológiával végezték, képkockánként beszkennelték a film eredeti negatívját, és kijavították a képi hibákat, majd James Cameron személyes felügyelete mellett elvégezték a színkorrekciót a Technicolor hollywoodi központjában. A digitálisan felújított kép mellett a hangot is újrakeverték, a hátborzongató hangeffektek és Brad Fiedel fülbemászó, méltóságteljes gépzenéje az 5.1 térhatású mozis hangrendszereken egész más dimenzióba helyezi az élményt, mint ahogy a fiatalabb generációk eddig találkozhattak vele.
|
vissza |
|
| |